Kiemelt hírek

Ezer dolláros arcvédő pajzsot dob piacra a Louis Vuitton

Published

on

Fotó: Instagram/ Louis Vuitton

Amióta a maszk az egyik leghatékonyabb védőeszköz a járvány ellen, a divatipar egyre-másra hozakodik elő valami újítással a most már mindennapi felszerelésünkké vált „kiegészítővel” kapcsolatban.

A Louis Vuitton október 30-tól árusítja az átlátszó arcpajzsot, amely a 2021-es CRUISE kollekció részek – vette észre a 168 Óra. Az arany részleteket is tartalmazó, LV logóval körbevarrt pajzs 961 dollárért (290 ezer forintért) lesz kapható. A hiperstílusos kiegészítő pedig akár a plexi részt felhajtva sapkaként is hordható.

Más luxusmárkák is érdekeltek a témában: augusztus 31-én az MTV Video Music Awards gáláján Lady Gaga hét különböző öltözékéhez hét különböző designer maszkját viselte. Lana Del Rey énekesnő az Interview magazin legújabb számának címlapján pózol csillogó maszkban. Ezek a nem feltétlenül funkcionális, ám mutatós darabok – tehát ugyanolyan luxuscikkekké, az ezeket hordó sztárok pedig reklámfelületté váltak, mintha csak egy ruhakölteményről lenne szó.

Kifejezetten a védekezésre koncentráló márkára is van példa: a Burberry nemsokára a márka ikonikus mintájával ellátott maszkokkal rukkol elő – a márka weboldalán már előrendelhető a termék. A hírek szerint 90 font körül lesz az áruk.

A brit márka a maszkok fejlesztése során együtt dolgozott a WHO-val, így maszkjaik a maguk 35000 forint körüli árukkal antimikrobiális technológiával készülnek – ez persze a vírus ellen nem véd, de a mindennapokban akár több órán át is viselt maszkokat higiénikusabbá teszi.

Emellett a Burberry a maszkok bevételéből 20%-ot a saját Covid-19 alapítványának adományoz, amely a pandémia által leginkább sújtott közösségeknek segít a védekezésben.

Az egyszer használatos maszkok ára nagyon megugrott, amelyek nagyszámú használata környezetszennyező is. A divat- és textilipar majdhogynem azonnal lecsapott, elkezdtek feltűnni a dizájner maszkok – itthon is. Magyarországon a Nubu és a Tomcsanyi maszkok nagyon népszerűek, de sok kisebb designvállalkozás is maszkgyártásba kezdett a vészhelyzetben – még olyanok is, akiknek a textil nem profiluk. Ennek több oka is van. A Tomcsanyi magát kicsi és független divatmárkának aposztrofálva azzal érvelt, hogy a vírus miatt visszaestek a megrendeléseik és így a bevételeik, le kellett állítaniuk a gyártást. A munkavállalókat azonban szeretnék kifizetni, ezért koncentrálnak a maszkok gyártására, és ettől kerül annyiba, amennyibe: 11.000 Ft egy három darab maszkból álló csomag, amit azonban külföldre is szállítanak. A Nubu maszkjainak darabja 3800 és 7000 Ft között mozog.

A fennmaradás, a gazdasági leállás túlélése sok kis- és középvállalkozás esetében valódi kihívás volt, és a mai napig is az. Több cég azzal ösztönözte vevőit a maszkvásárlásra, hogy ez egyfajta segítség a márkának, vállalkozásnak, hogy tovább folytathassa a tevékenységét.

A másik ok, amiért sok vállalkozás döntött a maszkkészítés mellett, az a jótékonykodás. A Tomcsanyi például az Adomány Taxinak segít, de vannak, akik az egészségügyi dolgozókat karolták fel. Vannak márkák, amelyek teljesen újrahasznosított vagy maradék textíliákat dolgoznak fel, míg mások a pandémia, vagy pandémia okozta éhezés megelőzésére fordítják a bevétel egy részét vagy egészét.

A karantén és a veszélyhelyzet bejelentése magával hozta a kötelező maszkviselést – nálunk április 27. óta kötelező a szájat és az arcot eltakarni tömegközlekedésen és az üzletekben. Hirtelen nőtt meg a kereslet a maszkok iránt, ami az egyszer használatos és a mosható maszkokat is érintette. A designerek mellett varrónők tucatjai kezdtek el maszkokat gyártani nagy számban, de önkéntes szerveződések is alakultak eziránt tavasszal, hogy mindenki megfelelő védőfelszereléshez juthasson. Március 18-én alapította az InStyle magazin a ma már 350000 taggal rendelkező #vegyélhazait csoportot a Facebookon. A csoport célja, hogy a magyar kisvállalkozókat és alkotókat segítse, akik a karantént és a kijárási korlátozásokat különösen megszenvedték. A maszk tehát egyéni vállalkozók, kis- és középvállalkozások és divatmárkák megélhetése is lett a koronavírus sújtotta időkben.

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version