Kiemelt hírek
„Bele vannak kényszerítve az ellenzéki szerepbe” – indul a konzervatív véleményformálók tréningje
A Megafon Központ szeptembertől négynapos tréningen tanítja meg a jobboldali véleményformálóknak, hogy hallassák a hangjukat hatékonyabban a közösségi médiában, ahol – szerintük – a balliberális hangok iszonyatos túlsúlyban vannak – erről is beszélt interjújában Kovács István, a Megafon igazgatója, aki egyben az Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója is.
„Igenis, lázadó szellemiségre van szükség – ez a Megafon” – interjút adott a Megafon Központ igazgatója, Kovács István a Magyar Nemzetnek – a lap nem említi, hogy Kovács a kormánypárti elemzőközpont, az Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója is. A Megafon fel akarja erősíteni a közösségi médiában „elnyomott” jobboldali, konzervatív hangokat, ezért négynapos képzést hirdetett meg véleményformálóknak, pontosabban bárkinek, aki jelentkezik. „Mi abban szeretnénk segíteni, hogy az online térben – aminek a magja a közösségi média – kiegyenlítettebbé váljanak a viszonyok”, mondja az igazgató. A képzés a tervek szerint szeptember közepén indul.
Márpedig súlyos a helyzet Kovács szerint: „Az online tér még mindig nem kiegyenlített, ha pedig a közösségi médiát nézzük, ott még sokkal rosszabb a helyzet: kilencven százalék fölött van a balliberális tartalmak aránya, hogyha pedig hozzávesszük, hogy hány „lifestyle” tartalom van, ami a balliberális narratívát erősíti, akkor még elkeserítőbb a helyzet.”
„A magyarok többsége számos konzervatív, nemzeti gondolatot oszt, ezt nemcsak a választási eredményekből lehet leszűrni, hanem az egyes politikák támogatottságából is. Azonban az online térben megjelenő közéleti, politikai tartalmak nem találkoznak elsöprő arányban ezzel a preferenciával, és nem is nagyon van alternatíva. Ha valaki mégis merészeli hallatni a hangját, akkor arra rászabadul az internetes trollhadsereg, megvádolják mindenféle hazugságokkal, és ezért a konzervatív, nemzeti gondolatokat már nem is meri elmondani a neten, maximum a családi ebédlőasztalnál.”
Kovács szerint sokan egyszerűen kényszerből lesznek baloldaliak: „van a választóknak egy jól behatárolható csoportja, amelyik kizárólag innen (a közösségi médiából) szerzi be az információkat, itt olvas híreket. Nem feltétlenül lennének ezek az emberek baloldaliak, ellenzékiek, főleg nem liberálisok, de mivel nem is igazán találkoznak más véleménnyel, nem fogyasztanak hagyományos értelemben vett médiát, a jobboldali üzenetek nem jutnak el hozzájuk, ezáltal bele vannak kényszerítve az ellenzéki szerepbe.”
A képzés tartalmáról is mond pár szót: „Lesz egy technikai nap, amelyen kizárólag a digitális képességek fejlesztése lesz a cél, előtte viszont megtanítjuk az elméleti ismereteket a különféle platformokról: mi a sikeres tartalom és mitől lehet az, valamint hogyan kell kommunikálni az interneten vagy kezelni a frissen jött rivaldafényt, és mit kell csinálni, ha megjelennek az internetes trollok.”
„Hogyan fogják a jobboldali tartalomkészítők kiküszöbölni a Facebook-cenzúrát, ami valószínűleg a legnagyobb problémát jelenti az online térben?” kapja meg a kérdést Kovács – szerinte ha elég sokan posztolnak „nemzeti” tartalmat, akkor nem lesz érdeke a Facebooknak elnémítani azokat, mert a pénz, a bevétel fontosabb neki.
Kovács azt mondja, „senkinek nem fogjuk megmondani, hogy mi legyen a véleménye, mi legyen az üzenete”, de azt elismeri: a konzervatív hangokat szeretnék erősíteni. Ők csak eszközt adnak a megszólalók kezébe a hatékonyabb kommunikáció érdekében.
Sokan érdeklődnek a Megafon iránt, bemutatkozó videójukat „egy hétvége alatt megnézték körülbelül háromszázezren, pedig nem is tudtuk hirdetni, hiszen új Facebook-oldalakat nem lehet hirdetni” (úgy tudjuk szakértőktől, nincs ilyen tiltás a Facebookon – a szerk). És nem csak a fiataloknak szól a Megafon, sőt, az idősebbeket is meg akarja szólítani.