Kiemelt hírek
A Kerékpárosklub elmagyarázta, miért jobb mindenkinek, ha megmarad a bringasáv a Nagykörúton
A Magyar Kerékpárosklub előadást szervezett csütörtökre, amelyen kiderült: a Nagykörút hamar Budapest második legforgalmasabb kerékpáros folyosójává vált. A civil szervezet szerint élhetőségi szempontból is fontos lenne a Nagykörút újragondolása, és ebben a megfelelő kerékpáros infrastruktúra megteremtése is elengedhetetlen feladat.
A főváros augusztusra ígérte döntését a nagykörúti kerékpársávok megtartásáról, már szavazni is lehet a BKK honlapján, hogy maradjon-e a biciklisáv, vagy ne.
A Nagykörúton jellemzővé vált napi 4-5000 kerékpáros utazás bizonyítja, hogy a városlakók szívesen kerékpárra váltanak, ha ezt vonzóbbnak találják – hangzott el a Magyar Kerékpárosklub által szervezett előadáson.
Molnár Berta, a Kerékpárosklub mérnöke kijelentette, hogy nem támogatnak olyan kerékpársávot, ami a gyalogosoktól vesz el helyet, kellemetlenebbé teszi a körutat, ellehetetleníti az üzletek, vendéglátóhelyek feltöltését, vagy a teraszok működtetését.
A kerékpárosklub szerint a parkolósáv elvétele, és annak helyén kialakított kerékpársáv ugyan jó kompromisszumos javaslatnak tűnhet, de azt sem támogatják, mivel nem szolgálja a Nagykörút komplex fejlődését és a város stratégiai céljait az, ha a 2×2 forgalmi sáv megmarad.
A Kerékpárosklub szerint a Nagykörút élhetősége egész Budapest számára fontos kérdés, nemcsak a kerékpározásról szól, a Nagykörútnak ugyanis nem az átmenő autóforgalmat szolgáló tengelynek, hanem Pest kulturális, kereskedelmi, vendéglátó főutcájának, zöld, árnyas korzójának kellene lennie.
A parkoló autók baloldalán vezetett kerékpársáv esetén azonban a parkolósáv helyén bővíthetők a vendéglátóhelyek teraszai, amivel értékes járdafelület szabadulna fel a korzózó gyalogosoknak. Ugyanígy teresedések, zöldfelületek alakíthatóak ki egyes parkolók helyén és az áruszállítás is könnyebben megoldható, véli a biciklis szervezet.
Az is gyakran felmerül, hogy alakítsanak ki a körúttal párhuzamos utcákban kerékpárutakat, de a szervezet szerint ez sem megoldás, mivel nincsen egybefüggő, párhuzamos, könnyen járható mellékúthálózat a Nagykörút mentén.