Magyarország
Tisztességtelen reklám: 892 milliós bírságot kapott az Alza
A Gazdasági Versenyhivatal célja, hogy visszaszorítsa a megtévesztő reklámokat.
892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére a Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal közleménye szerint a céljuk a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsák az online piacokon is.
A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálta. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, „akár 80 százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak – írja az MTI.