Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Archív cikkek

Adatok bizonyítják: Orbán mellélőtt az ingyenes parkolással

Létrehozva:

Csak fővárosiak 9 százaléka ült autóba azért, mert így elkerülhette a zsúfoltságot a tömegközlekedésen, az önkormányzatoknak viszont nagy érvágást jelentett az intézkedés.

A miniszterelnök két hónapja arra hivatkozva rendelte el az ingyenes közterületi parkolást, hogy a járvány idején az emberek tarthassák a távolságot, és inkább saját autójukat használják, mintsem a tömegközlekedést, ahol nagyobb az esély a megfertőződésre. Az is elhangzott, hogy Karácsony Gergely nem képes jól megszervezni a reggeli tömegközlekedést, ezért zsúfoltság alakult ki, nagyobb fertőzésveszéllyel.

A Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból azonban kiderül,  hogy az intézkedés

az emberek alig egynyolcadát érintette:

  • A teljes magyar lakosság körében mindössze 9 százalék mondta azt, hogy a tömegközlekedéstől való félelmében ült autóba és erre azért volt lehetősége, mert nem kellett fizetni a parkolásért.
  • 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy így már megérte, vagyis anyagi megfontolásból ült autóba.
  • Az emberek negyedének (24 százalék) nem számított az ingyenesség. Vélhetően ők azok, akik akkor is bementek volna a fizetős zónába, ha a kormány nem dönt a kedvezményről.
  • Az emberek 19 százalékának nem volt szüksége autóra,
  • 3 százalék annyira rossz anyagi helyzetbe került, hogy már annak fenntartását sem tudta megoldani.
  • A válaszadók 33 százaléka pedig nem rendelkezik gépjárművel.

A budapestiek 9 százaléka mondta az, hogy a tömegközlekedéstől való félelme miatt élt az ingyenes parkolással, a megyeszékhelyeken 5, a városokban és községekben 11 és 10 százalék nyilatkozott így.

A parkolás ingyenessé tételének hatására az autós forgalom megnőtt, több lett a tilosban parkoló, mostanra pedig

a dugók közel akkorák, mint egy átlagos hétköznapon,

pedig az élet még nem tért vissza a rendes kerékvágásba.

Leginkább az önkormányzatok szenvedték meg a rendeletet: a  parkolási díjak ugyanis – a szintén elvont gépjárműadó és számos, már beígért, de aztán nem folyósított támogatás mellett  –

fontos bevételi forrást jelentettek volna az önkormányzatok számára,

különösen egy olyan időszakban, mikor a védekezés többletfeladatokat rótt rájuk. (Napi.hu)

Legnépszerűbb cikkeink