Archív cikkek
A MÁV bejelentette, amit megírtunk: 36 mellékvonalon ritkítják a vonatokat
Jelentősen csökkentik a menetrendet 36 magyarországi vasútvonalon június 6-ától. A kieső járatokat buszokkal pótolják.
A MÁV a döntést a járványhelyzet miatti forgalom-visszaeséssel indokolja.
A Pesti Hírlap írta meg először, május 13-án, hogy komoly nyirbálásra készül a vasúti mellékvonalakon az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A Közlekedő Tömeg szakmai szervezet május 22-ei közleményében már arról ír, a MÁV 34 mellékvonalán csökkentenék lényegesen a vasúti szolgáltatást, de vonalbezárások nem lesznek. Azonban 20 vasúti mellékvonalon naponta csupán egy, és további 9 vonalon két pár vonat maradna a menetrendben naponta. És további 5 vonalon is komoly ritkítás várható.
A MÁV honlapján 28-án, csütörtökön jelent meg a közlemény, miszerint 6-ától, szombattól valóban komoly csökkentés lép életbe a menetrendi kínálatban 36 vonalon. A döntést a vírussal magyarázzák.
A változások után naponta egy vonatpár közlekedik a következő vonalszakaszokon, a többi járat helyett pótlóbuszok járnak:
-
- Nagyatád–Somogyszob (38-as vasútvonal)
- Villány–Mohács (66-os vasútvonal)
- Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as vasútvonal)
- Vámosgyörk–Gyöngyös (85-ös vasútvonal)
- Nyékládháza–Tiszaújváros (89-es vasútvonal)
- Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es vasútvonal)
- Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal)
Naponta egy vonatpár közlekedik június 6-tól, a többi vonat utasai a vasúttal párhuzamos útvonalon közlekedő helyközi buszjáratokkal utazhatnak:
- Komárom–Esztergom (4-es vasútvonal)
- Székesfehérvár–Komárom (5-ös vasútvonal)
- Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös vasútvonal)
- Godisa–Komló (47-es vasútvonal)
- Abaújszántó–Hidasnémeti (98-as vasútvonal)
- Karcag–Tiszafüred (103-as vasútvonal)
- Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal)
- Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal)
- Mezőhegyes–Újszeged (121-es vasútvonal)
- Mezőhegyes–Battonya (125-ös vasútvonal)
- Szentes–Orosháza (147-es vasútvonal)
Naponta két vonatpár közlekedik, a többi járat helyett pótlóbuszok járnak a következő szakaszokon június 6-tól:
-
-
- Gyékényes–Barcs (60-as vasútvonal)
- Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal)
- Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal)
- Szarvas–Mezőhegyes (125-ös vasútvonal)
- Szeghalom–Gyoma (127-es vasútvonal)
- Szeghalom–Püspökladány (128-as vasútvonal)
- Kötegyán–Szeghalom (128-as vasútvonal)
- Szentes–Hódmezővásárhely (130-as vasútvonal)
- Lakitelek–Szolnok (145-ös vasútvonal)
- Kiskunfélegyháza–Szentes (147-es vasútvonal)
-
Szombathely–Nagykanizsa között három vonatpár esetében másik szerelvénybe kell átszállni Zalaszentiván állomáson (17-es vasútvonal).
Zalaegerszeg–Bajánsenye között valamennyi személyvonat helyett pótlóbuszok közlekednek (25-ös vasútvonal).
A Kisbárapáti–Tab–Siófok szakaszon egyes vonatok rövidebb útvonalon közlekednek, több járat helyett pótlóbuszok indulnak (35-ös vasútvonal).
Dunaújváros–Rétszilas–Simontornya/Cece között naponta három vonatpár közlekedik, két vonatpár utasait Dunaújváros–Cece–Simontornya között viszik pótlóbuszok (43-as vasútvonal).
Nagyoroszi és Balassagyarmat között négy vonatpár marad, a többi vonat utasainak pótlóbuszon utazhatnak ezen a szakaszon (75-ös vasútvonal).
A Vámosgyörk–Újszász–Szolnok vonalon négy vonat helyett jár pótlóbusz Újszász és Jászapáti között (86-os vasútvonal).
A Debrecen–Tiszalök vonalon négy vonatpár jár naponta, pénteken és szombaton további egy, vasárnap további két vonattal kiegészülve. A többi vonat helyett pótlóbusz közlekedik (109-es vasútvonal).
Lakitelekről–Kunszentmártonba napi egy, ellenkező irányba napi két vonat közlekedik. A vasútvonal Lakitelek–Kiskunfélegyháza szakaszán Lakitelek irányába napi két vonat, Kiskunfélegyháza felé napi három vonat, a szakaszon a többi vonat helyett pótlóbusz közlekedik (146-os vasútvonal).
A buszokat is ritkítják
Hétfői lapszámunkban arról is írtunk, ezzel párhuzamosan a buszos közlekedésben is komoly menetrend-szűktés várható, több, elsősorban a vasútvonalakkal párhuzamosan futó buszjárat szűnik majd meg. A buszos járatritkítási tervet a kormányközeli Magyar Nemzet is „megszellőztette”.
A Magyar Közlekedési Klub Facebook oldalán „évtizedes mélypontnak” nevezi, hogy június 6-tól érvényes változásokat mindössze május 28-án kommunikálnak először, ráadásul azt írják, még mindig nincs meg a pontos menetrend.