Archív cikkek
92 metrókocsi alján találtak repedéseket, az orosz gyártó a felelős
Acélhuzalokkal kell a kocsik aljára kötözni a mázsás átalakító szekrényeket, mert az eredeti tartók már repedeznek, és a hegesztés is trehány.
Repedéseket találtak a felújított orosz metrókocsik alján – szúrta ki a VEKE Facebook-posztját az Index. Az egyesület szerint a repedések annak köszönhetőek, hogy a kocsik alján elhelyezett segédüzemi átalakítókat (inverter) túl vékony konzolos tartókra szerelték fel, és ez eddig nem látszott a vastagon ráfújt alvázvédő miatt. Mostanra viszont a 37 szerelvényből 18-nál már megjelentek a repedések. „Mondani sem kell mekkora balesetet tudna okozni, ha egy ilyen egy mázsás, hűtő méretű szekrény leszakadna egy kocsi aljáról menet közben” – írják a bejegyzésben.
A BKV szerelői egyelőre acélhuzalokkal kötözik oda a szekrényeket az alvázhoz.
Jelenleg nincs más lehetőség a VEKE szerint, ugyanis
az orosz gyártó szakemberei a járvány miatt mind hazamentek Moszkvába, ezért nincs aki hozzányúljon a megrepedezett kocsikhoz.
„Ahol megbontották az alvázvédőt, ott az is látszik, hogy nem csak a konzol alulméretezett, de a hegesztések is trehányak. A BKV garanciális javítást fog kérni, de ez idő” – teszi hozzá az egyesület.
Tüttő Kata, a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes kivizsgáltatta az ügyet, és kiderült, hogy a 222 metrókocsiból 92 alján repedeztek a tartók. Tüttő szerint a gyártó elismerte a hibát, és a nyáron minden kocsin erősebbre cserélik a tartókat.
Mind a csere, mind a leállás költségeit a felújítást végző orosz félnek kell állnia.
A BKV tájékoztatása szerint az érintett kocsikat kivonták a forgalomból, ami a 3-as metró felújítása miatt nem okoz jelentős gondot.