Archív cikkek

Tarlós István: Elismerem, túlzásba estem

Published

on

Tarlós István egy Orbán Viktornak írt javaslatcsomagban a főváros több projektjéről is azt mondta: leállítható. Szerinte besúgás, hogy a levél a sajtóhoz került, de elismerte: túlzásba esett. A levélen többen kiakadtak.

Tarlós István volt főpolgármester, akit miniszterelnöki megbízottá nevezett ki Orbán Viktor, a miniszterelnöknek írt márciusi levelét a Népszava hozta nyilvánosságra kedden.

Tarlós egyebek mellett azt írta: a földalatti felújítása fontosabb, mint a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása. A fogaskerekű meghosszabbítására, felújítására és a libegő bővítésére szerinte nincsen szükség, mert „a fogasnak kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető”, a libegő pedig szerinte be is zárható, mivel „megszűnőben az érdeklődés iránta”.

Tarlós a parkolás ingyenessé tételét is javasolta levelében Orbánnak, még azelőtt, hogy az erről szóló kormányrendelet megszületett.

Tarlós arról is beszélt, hogy korábban csak a XVI. és a XVII. kerület fideszes polgármestereinek kedvéért támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését, amúgy szerinte a projekt túl drága, nem gazdaságos.

Tarlós: A libegő megszüntetése túlzás volt

A javaslatokkal kapcsolatban Tarlós a Pesti Hírlapnak elmondta: nem akar hosszan nyilatkozni, mielőtt a miniszterelnökkel beszélne, és jobban örült volna, ha a szivárogtató, aki a levelet a Népszavához juttatta, a besúgás helyett inkább a nyílt nyilatkozatot választotta volna. Azt is elmondta, vannak tippjei, ki lehetett az, de nem fog nevet mondani.

A konkrét témákról azt mondta: a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítását 1990 óta folyamatosan ígérik, de a káposztásmegyeri lakótelep közben csak feleakkorára épült fel, mint tervezték. „De ez nem egy felesleges beruházás, csak egy pandémia idején az arányosság és fontosság szerint kell rangsorolni a beruházásokat” ‒ folytatta.

Arról is beszélt, a BKV működésének finanszírozása, az új buszok beszerzése és a Lánchíd felújítása előnyt kell, hogy élvezzen. Azt azonban elismerte, a libegőt nem lehet megszüntetni, ebben túlzásba esett, „a libegő érdekes színfolt Budapesten, de a fenti beruházásokat nem előzheti”, mondta lapunknak a volt főpolgármester.

Dorner: Tarlós leírta, mi az, amiket sosem támogatott

„Azt azért lehetett tudni, hogy Tarlós Istvánnak és környezetének milyen elképzelései vannak a városfejlesztésről, ugyanakkor egy politikusnak mindig érdekek között kell lavíroznia, amíg hivatalban van. De most végre leírhatta, melyek azok a beruházások, amelyeket valójában sose támogatott” – mondta a Pesti Hírlapnak Dorner Lajos, a VEKE elnöke, aki saját, városházi szerepére így emlékszik vissza: „egy ideig tanácsadóként próbáltam dolgozni Tarlós István mellett, amihez, mint látható, igen erős küldetéstudat kellett”.

Dorner szerint elég csak megnézni, miket nevez a levél leállíthatónak – ezek valójában sosem élvezték a főpolgármester támogatását: a libegő és a fogaskerekű Pokorni Zoltán, hegyvidéki polgármester kerületében található. A 3-as metró meghosszabbításába Wintermantel Zsolt, az előző ciklus szintén fideszes újpesti polgármestere miatt ment csak bele, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötéséről pedig maga vallja be a levélben, hogy csak Riz Levente, volt XVII. kerületi és Kovács Péter XVI. kerületi polgármester miatt támogatta egyáltalán, mondta Dorner.

Pongrácz: Tarlós szerint a tömegközlekedés szociális támogatás

„Jól jellemzi Tarlós felfogását, hogy a budai fonódó második ütemére sincs szükség szerinte, mert a Garancsi-féle BudaPart lakói olyan jól fognak keresni, hogy biztos nem járnak majd tömegközlekedéssel. A volt főpolgármester mindig is úgy tekintett a tömegközlekedésre, mintha az valamiféle szociális támogatás lenne azok számára, akiknek nincs pénzük autóra – mondta Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub szakértője, aki a BKV igazgatóságának is tagja.
Kerestük Karácsony Gergelyt is, szerettük volna megtudni, mit gondol Tarlós miniszterelnöknek címzett javaslatairól, ám a főpolgármester és stábja lapzártánkig nem reagált megkeresésünkre.

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version