Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Archív cikkek

Lekövezett sétálóutcákkal és olimpiai játékokkal kímélték a diákokat a matekérettségin

Létrehozva:

Megoldhatónak nevezték, összességében nem találták nehéznek a keddi matematika írásbeli érettségi feladatsorát az igazgatók, szaktanárok és diákok.

Ahogy azt délelőtt a Pesti Hírlap is megírta, a matekérettségi első részében gráfok, függvények, kördiagramok és a módusz-, illetve mediánszámítás is szerepelt a feladatok között. A diákok emellett kaptak feladatot a háromszögekről és a mértani sorozatokról is. A második részben valószínűség- és százalékszámítás, egyenletek és függvények is voltak. A szöveges feladatok egyike például az olimpiai játékokkal foglalkozott, de volt olyan is, ami a sétálóutcák lekövezésével.

A győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója korrektnek és megoldhatónak nevezte a középszintű feladatsort. Horváth Péter szerint a feladatok a középiskolai tananyagot átfogóan tükrözték, „nem állították különösebben nehéz kihívás elé a diákokat”.

Nagy Judit, a soproni Széchenyi István Gimnázium igazgatóhelyettese azt mondta az emelt szintű feladatsorról, hogy megfelelt az elvártaknak, minden témakört felölelt, „aki emelt szintűre készült, az erre készült”. Hozzátette, hogy az első részben a megszokott feladatok szerepeltek, de a második, összetettebb és nagyobb szövegértés igénylő feladatrész sem volt nehezebb, mint a korábbi években.

A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium érettségizői összességében nem találtak nehéznek a keddi matematika írásbeli érettségit, a tételsorban viszont akadt néhány nehezebb feladat is – számolt be a diákok tapasztalatairól Torda István Tamásné Nagy Ildikó igazgató. Elmondta, a vizsgázók többségének nem okozott gondot a feladatok megoldása, hiányérzetük mindössze azért volt, mert a vizsga után nem beszélhették meg egymással a tételsorokat.

Hunya Balázs, a Siófoki Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája matematikatanára a középszintű érettségiről azt mondta: normális, hálás, „egész jó feladatsort sikerült alkotni”, amelyet a jó jegy elérésére törekvő vizsgázók és azok is kedvezően fogadhattak, akik arra törekedtek, hogy „átmenjenek”. A feladatsorban típuspéldák vannak, amelyekre nagy hangsúlyt helyeztek a négy év alatt – fogalmazott. A védőfelszerelések használatáról azt mondta, nem hiszi, hogy a diákoknak a maszkviselés volt a legnagyobb gondjuk, a feladatokat a biztonsági intézkedések ellenére is meg lehetett oldani.

Füstösné Ábrahám Judit, a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium igazgatója arról tájékoztatott, hogy szaktanári vélemény alapján „írható” volt a dolgozat, az egész egyszerűektől a bonyolultabbakig mindenféle feladat volt benne. A matematikához jobban értő diákok „megfelelőnek” értékelték a feladatsort, a gyengébb képességűek nehéznek találták, egy végzős tanuló ugyanakkor rámutatott, hogy mindegyik feladattípussal találkoztak a négy év során, a megoldáshoz elég volt a rendelkezésre álló idő.

A gyulai Erkel Ferenc Gimnázium igazgatója, Zámori Ida szaktanári vélemény alapján úgy értékelte a középszintű feladatsort: az előző évinél könnyebb, gyakorlati problémákkal foglalkozó, sokkal inkább „gyerekbarát” volt, pontos megfogalmazásával segítette a diákokat, könnyen megszerezhető részpontok gyűjtésére adott lehetőséget és jól követte a tantervi követelményeket. Elmondta, 98-an vizsgáztak kedden, több diák jó eredményre számít, az egyik végzős legalább 80 százalékosra értékelte teljesítményét.

Az iskolába két kapun keresztül engedték be a diákokat, akik ott kaptak kézfertőtlenítőt és maszkot, utóbbit a vizsga során jellemzően nem nagyon viselték – jegyezte meg. Közölte: a diákok maximális fegyelmezettséggel vették tudomásul a megváltozott körülményeket. Egy teremben maximum nyolc diák volt, három érettségizőt – akik valamilyen alapbetegséggel küzdenek vagy nagyfokú a veszélyeztetettségük – külön, egy-, illetve kétszemélyes teremben helyeztek el. A vizsgázóknak a tankerületi központ a védőfelszerelések mellett fertőtlenített tollat, papírzsebkendőt, ásványvizet és szemeteszacskót is biztosított. Az érettségik alatt az iskolában védőnő és iskolai szociális munkás is tartózkodik, ami szintén növeli a diákok biztonságérzetét.

Legnépszerűbb cikkeink