Archív cikkek
Piacvezetővé tenné cégét az új Mediaworks-vezér
Tovább csökkenteni a baloldali média súlyát, képviselni a keresztény-konzervatív értékrendet, megismerni a hírfogyasztókat és üzleti alapon működni továbbra is – ezek a céljai Szabó Lászlónak. És piacvezetővé válni.
Egyelőre még ismerkedik az új helyzetével Szabó László, a Mediaworks új vezérigazgatója, aki Liszkay Gábort váltotta, és aki emiatt a washingtoni magyar nagyköveti posztot hagyta ott. Több célja is van, ezekről a VG-nek adott interjújában beszélt:
„Nagyon fontos feladat lesz a hírfogyasztók megismerése annak érdekében, hogy jobban ki tudjuk elégíteni az igényeiket”,
és hogy
„azt az értékrendet, amelyet az alapítvány a magáénak tud, vagyis a konzervatív, polgári, keresztény értékrendet, jól tudjuk képviselni”.
Az alapítvány alatt a KESMA-t, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványt kell érteni, ám annak céljai között a bírósági civilkereső-jegyzékben nem szerepel a konzervatív, polgári értékrend képviselete.
Szabó azt is mondja, „Magyarországon pedig, mint közismert, balliberális túlsúly volt jellemző gyakorlatilag a rendszerváltás óta, és ez a helyzet talán normalizálódott az elmúlt években. Ugyanakkor még mindig nagyon sok a teendő, hogy a konzervatív, polgári értékek is megfelelően legyenek képviselve a magyar médiapiacon.”
A KESMA- és más, kormányhoz kötődő médiumok piaci súlya a 2017-es árbevételek alapján 64 százalékos, a közszolgálati médiumokkal együtt 77,8 százalékos, írta korábban a Mérték Médiaelemző Műhely, a független sajtó „az elérhető médiapiaci erőforrások mindössze 22,2 százalékából működik”, és ezt csak rontani fogja a járványügyi visszaesés, gazdasági válság – ez utóbbira a White Report előrejelzése hívja fel a figyelmet.
A gazdasági válság aggasztja Szabót is: „Az idei év valószínűleg nem lesz túl fényes, de bízunk abban, hogy találunk olyan megoldásokat, amelyek a rövid távú veszteségeket ellensúlyozzák, és közép és hosszú távon nyereséges marad a cégcsoport. Alapvető cél ugyanis, hogy
üzleti alapon működjünk.”
2018-ban a nyomtatott médiában listaáron számolva az állami hirdetők 87 százalékban a KESMA-lapokban hirdettek, a televíziós piacon a kormánybarát csatornákon költötték el a hirdetések 76 százalékát, áll a Mérték másik elemzésében. Ez az üzleti alapú működés.
Szabó elárulja végül, mi a fő célja: „Az elkövetkező időszakban mindenkire számítok, aki tovább tudja vinni ezt az elkezdett sikertörténetet. Természetesen, mivel a technológiák és a médiafogyasztási szokások változnak, azt szeretném, ha ezeket követve jó márkákkal rendelkező céggé válnánk, és
piacvezetővé nőnénk ki magunkat.”