Archív cikkek

Egy napig sem élt az új fővárosi menetrend

Published

on

A csökkent utasforgalom miatt hétköznapokra is bevezették a szombati menetrendet Budapesten, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy a reggeli csúcsban emiatt olyan zsúfoltság jelentkezik, amely nem egyeztethető össze a járványügyi intézkedésekkel. A menetrendet még a mai nap átalakítják.

Erős kritikát kapott Vitézy Dávidtól, a Budapest Fejlesztési Központ jelenlegi, a BKK volt vezérigazgatójától a 90 százalékkal visszaesett utasforgalom miatt mától bevezetett szombati menetrend. Vitézy Facebook-posztja szerint rendkívüli járványhelyzeti munkanapi menetrendre lenne szükség, hiszen „pont azok maradtak a buszokon és azok járnak dolgozni, akik műszakos munkarendben dolgoznak: azaz ebben a helyzetben is értünk helytállnak, kórházakba, áruházakba, üzemekbe, a közüzemeket biztosító munkahelyekre tartanak reggel 5 és 7 között. Ilyenkor az utasforgalom lényegesen magasabb, mint a szombati.” Vitézy arra is kitért, hogy a hétvégi járatokra – mint amilyen a Normafáig hosszabbított 212-es – ugyanakkor nincsen szükség, ellenben munkanapokon a munkába járást segítő 85E, 98E, 101B, 122-es, 282E, 284E járatokra, amelyek épp a kórházak, ipari negyedek dolgozóit szállítják hétköznaponként, igen.

A Pesti Hírlap megkeresésére a BKK úgy válaszolt, hogy folyamatosan kiemelt erővel figyelik a közösségi közlekedési járatok utasszámát. Reggel néhány vonalon – például a kőbányai üzemeket kiszolgáló járatok esetében – kifejezetten a 6 óra előtti, műszakkezdések körüli időszakban akár 50 százalékos kihasználtságot is tapasztaltak, ezért még a mai napon sűríteni fogják számos járat – mások mellett az M3-as pótlóbusz, a 23-as, a 32-es, a 151-es busz – követési idejét. Mint írták: „Felkészülve egy esetleges, a mai reggelhez hasonló esetre már korábban növeltük a tartalék járművek mennyiségét, amelyek a város különböző pontjain szükség esetén azonnal forgalom állíthatók. A járatsűrítéssel kapcsolatos részleteket hamarosan bejelentjük. A holnaptól életbe lépő új menetrend tervezési alapelve, hogy egyetlen vonalon se lépjük túl a nemzetközi gyakorlatban is használatos 30 százalék feletti kihasználtságot, azaz az utasok valóban megfelelő távolságban lehessenek egymástól.”

Legnépszerűbb cikkeink

Exit mobile version