Connect with us
Pesti Hírlap, sok élmény

Archív cikkek

Kerékbilincs vagy elszállítás?

Létrehozva:

Tarlós István személyes kérése volt a kerékbilincselés leállítása, eközben az új városvezetés szigorúbban bánna a szabálytalanul parkolókkal.

Egyre többször akadályozzák szabálytalanul parkoló autók a tömegközlekedést. Vitézy Dávid e témában arról írt, hogy a jelenség az elmúlt években lépett szintet és ezen az újból bevezetett kerékbilincselés nem segít, inkább az egyre kevesebbet használt elszállító járműveket kéne nagyobb arányban bevetni.

Azonban a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) lapunk által megismert számai csak részben erősítik meg a volt BKK-vezér vélekedését. Amíg 2016-tól 2019-ig évről-évre folyamatosan csökkent az elszállított járművek száma, addig ez évben – másfél hónap alatt – már 18 alkalommal került sor elszállításra. Tavaly ez a szám egész évben 47 volt. Tehát nem csak a kerékbilincselések, hanem a szabálytalanul parkoló – adott esetben a forgalmat, tömegközlekedést akadályozó – járművek elszállításának száma is csökkent az előző négy évben, az új városvezetés pedig szigorúbb a szabálytalankodókkal.

Az elszállításoknál csak a kerékbilincselések száma csökkent drasztikusabban. Látványos, hogy 2018-ban hirtelen szakadt meg a bilincselések gyakorlata, miközben a jogi környezet nem változott. 2016-ban még 4536, viszont 2018-ban már csak 84, 2019-ben pedig mindössze 3 kerékbilincset szereltek fel. Fürjes Balázs, a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár twitterbejegyzése szerint az előző városvezetés azért szüntette meg a kerékbilincselést, mert a forgalmi akadályt képező autók elszállítása helyett is azt alkalmazták.

Tarlós: Vitézynek igaza van

Tarlós István – aki mindig is ellenezte a kerékbilincs alkalmazását – megerősítette a Pesti Hírlapnak, hogy az ő kérésére ritkították 2018-ban. Mint mondta, azt kérte a FÖRI vezetésétől, hogy ezt a büntetési formát lehetőleg kerüljék. – Elvi okokból nem szerettük a módszert. Régóta, és ma is az a véleményem, hogy értelmetlen és megalázó megoldás.
A bírság tényén túl sokszor igen hosszú időbe telt, míg végre eltávolították a szerkezetet. Ez azt eredményezte, hogy szükségtelenül rögzítették a vétkes jármű helyzetét ott, ahol útban volt – fogalmazott Budapest előző főpolgármestere, aki szerint Vitézynek igaza van, amikor ellenzi a kerékbilincselést.

Tálos Lőrinc

Legnépszerűbb cikkeink