Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Archív cikkek

Hol épüljön új híd Budapesten?

Vámosi Ágoston

Létrehozva:

Fotó: KKBK

Vitézy Dávid szerint a Galvani híd tehermentesíti a belváros forgalmát, Budapest azonban délebbre, és kisebb forgalmi kapacitással szeretne átkelőt.

A stadionstop feloldása után a hídstop megszüntetésére még várni kell – viccelődött Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a decemberi Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülésén, miután a kormány és a főváros delegáltjai nem jutottak közös nevezőre az új budapesti híd ügyében. A kormány 2017 óta szeretné a Galvani hidat megépíteni az Andor utca és az Illatos út vonalában, eredetileg az olimpiára szánták. A főváros azonban azt mondta, inkább délebbre, Albertfalva központja és a jelenlegi Gubacsi híd vonalában szeretne új hidat.

Kérdésünkre a főváros sajtóosztálya csupán annyit válaszolt, hogy csak a budapestiek véleményének kikérése és a szakma bevonása után fognak egyértelműen állást foglalni az ügyben.
A kormány oldaláról illetékes, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárság nem reagált megkeresésünkre.

Tehermentesítheti a belvárost

A kormányoldal nevében Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ februárban kinevezett igazgatója lapunknak azt mondta: a rozsdaövezeti városfejlesztés és a belvárosi forgalomcsillapítás lehetőségét csak a Galvani híd biztosítja. A közlekedési szakember szerint a híd által érintett Észak-Csepel, Budafoki út és Soroksári út környékének fejlesztése az egyik legfőbb kiaknázatlan lehetősége Budapestnek, míg az Albertfalvai híd a külső kerületek központjait kötné össze, ahol kevés fejlesztésre alkalmas terület maradt.

Vitézy szerint a Galvani híd hatására 37 ezer, de kísérő intézkedések nyomán akár 56 ezer autóval lehetne csökkenteni a belváros forgalmát, ezáltal pedig megindulhatna a Rákóczi út 2×1 forgalmi sávosra való átalakítása, fasorral, középen vezetett buszsávval, ahogy a BKK már korábban is tervezte. Sőt, Vitézy szerint akár a Lánchidat és a Szabadság hidat is autómentesíteni lehetne.

Az Albertfalvai olcsóbb

Másképp látja a helyzetet Pongrácz Gergely, a BKV igazgatóságának tagja, akit Karácsony Gergely stábja delegált: szerinte a Galvani hidat kellett volna felépíteni a Lágymányosi helyett, hiszen mindkét kapcsolat az Andor utca és a Hungária körgyűrű összeköttetését volt hivatott megteremteni, most azonban már nincsen rá különösebb szükség. Szerinte az is a Galvani híd ellen szól, hogy a pesti oldalon a ferencvárosi rendezőpályaudvarba fut bele, amelyen nagyon drága átvezetni. Pongrácz azzal sem ért egyet, hogy akkora autókapacitású hidat kellene építeni, mint a Galvani. Ő az Albertfalvait is csak 2×1 forgalmi sávosként képzeli el, amelyen villamos, járda és kerékpársáv fut. Azt is hozzátette, annak a Pesterzsébet felőli oldala már megvan, csak a budai felét kellene megépíteni, így az az átkelő olcsóbb is lenne.

Zelki Benjámin

Legnépszerűbb cikkeink