Connect with us
Pesti Hírlap, egy újság, sok élmény

Archív cikkek

A koronavírus átírhatja a Forma-1 versenynaptárát?

Vámosi Ágoston

Létrehozva:

Rekordszámú futam, visszatérők, újak és kimaradók a helyszínek között – ez csak néhány rövid jellemzője az idei Forma-1-es szezonnak.

 

Februárban a csapatok hivatalos autóbemutatóival, márciusban a tesztekkel kezdődik meg az F1 idei szezonja, ami a március 15-i Ausztrál Nagydíjjal indul, és november 29-én Abu-Dzabiban fejeződik be. Összesen 22 versenyhétvége lesz, soha ilyen hosszú és sűrű évada nem volt a szériának. Új helyszínként bemutatkozik a vietnami Hanoi Street Circuit, valamint harminc év kihagyás után visszatér a mezőny a hollandiai Zandvoortba. A Német Nagydíj viszont – 2007-hez, 2015-höz és 2017-hez hasonlóan – kikerül a versenynaptárból. Az sem kizárt, hogy az áprilisi Kínai Nagydíjat sem rendezik meg a koronavírus miatt. A bajnokság idei esszenciáját azonban nem a helyszínek variálása adja. Az F1 magyarországi televíziós közvetítéseinek vezető kommentátora, a sportág szakértője, Wéber Gábor lapunknak elmondta, mitől lesz különleges az F1 2020-ban.

„Ez lesz az utolsó éve a hibrid szabályrendszernek, ami 2014 óta van érvényben. Akkor jöttek be a hibrid, V6-os turbó motorok, melyek sokkal hatékonyabbak és környezetkímélőbbek is lettek a korábbi V8, V10-eseknél. Általában egy új szabályrendszer bevezetése előtt az utolsó év a legsűrűbb, ilyenkor az autókon például már nem nagyon változtatnak a csapatok, hiszen mindenki a következő évre készül, amely teljes megújulást hoz a pénzügyi, a technikai és a sportszabályokban is” – mondta a szakértő.

„A legnagyobbak, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull egymáshoz viszonylag közel kezdi az évet, és könnyen konstans maradhat az, amit az elején látunk majd. A Mercedes hat bajnoki címet nyert zsinórban, kérdés az, hogy a most érvényben lévő szabályrendszert is teljes dominanciával zárják-e, vagy az utolsó évben meg tudja őket tréfálni a Ferrari vagy a Red Bull” – tette hozzá Wéber.

Legnépszerűbb cikkeink